Rikkoert is een succesvolle (online) juwelier met verschillende webshops. Voor de webshops runnen wij verschillende succesvolle campagnes op Google Adwords, Google shopping en Facebook. Met deze campagnes hebben we een stijging in de online verkoop weten te realiseren met bijna een verdubbeling van de online omzet!

Over Rikkoert

Rikkoert Juweliers is een juwelier die ruim 140 jaar begonnen is met verschillende winkels in Schoonhoven, de ‘zilverstad’ van Nederland. Dit familiebedrijf bestaat sinds 1876 en is bekroond tot hofleverancier. Rikkoert heeft een grote en unieke collectie in (antiek)zilver, klokken, horloges, zilveren kraamcadeau’s en trouw- en verlovingsringen, zowel in de winkel als in de webhops.

 

Online Marketing voor Rikkoert

Voor Rikkoert hebben we de online strategie ontwikkelt. Er is een prognose gemaakt, de dataprofielen ingesteld en een campagnestrategie ontwikkeld. Voor Rikkoert voeren we verschillende online campagnes; van Google Search campagnes tot Google Shopping campagnes en van campagnes tot display advertising. Op basis van een inventarisatie van alle online kanalen hebben we op basis van een analyse concrete SEO verbeterpunten bepaalde en deze uitgerold. Zo is niet alleen het organische verkeer via Google verder toegenomen maar zijn de kwaliteitscores op de AdWords zoekwoorden ook verbeterd. Gecombineerd met strak ingerichte campagnes, continue optimalisatie leidt dit tot het overscoren van de doelstellingen!

 

Fysiek / offline verkopen

Omdat Rikkoert ook fysieke winkels heeft was het belangrijk te meten of de online campagnes ook impact hadden op de offline verkopen. Door beleid in te stellen en klanten in de winkel concreet te vragen hoe ze in aanraking waren gekomen met Rikkoert was goed te meten welke spin-off de online campagnes hadden op het fysieke winkelbezoek en de verkopen.

 

Behaalde resultaten

Met een omzetstijging van 79,15% voor Rikkoert hebben we de online omzet over 2017 t.o.v. 2016 bijna verdubbeld en zien we dat deze trend ook in 2018 weer voort wordt gezet.

Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Stephan de Graaf, strateeg bij en eigenaar van ZIGZAG Online.

Copyright 2018. ZIGZAG ONLINE is onderdeel van