Klanten uit de travel & leisure branche zijn altijd leuk :) Voor GaSamen, een van de populairste stedentrip platformen, hebben we een volledige zoekmachine optimalisatie uitgevoerd. Alhoewel gasamen.nl (onderdeel van De Jong Intra) voldoende conversies boekte op betaald verkeer, bleef het aandeel verkeer uit zoekmachines achter. In deze case lees je hoe we het aandeel organisch zoekverkeer van bijvoorbeeld Parijs.nl met 11% hebben verhoogd!

GaSamen website

Over GaSamen

 

Gasamen is een verzamelplatform waar verschillende subsites onder hangen die gerichte zijn op individuele steden.  Op GaSamen of een van deze subsites kun je stedentrips boeken naar zowel Europese bestemmingen als bijv. New York. Vanwege de historie en slimme (jaloersmakende) domeinen als parijs.nl en berlijn.nl is het platform erg succesvol.

 

Zoekmachine optimalisatie

Omdat het aandeel zoekmachine verkeer achterbleef schakelde De Jong Intra ons in. Na een grondige analyse bleek dat alle domeinen naar dezelfde server gericht stonden. Daarnaast waren er nog een aantal andere grote SEO issues;

 

  • Te weinig unieke en relevante content
  • Duplicate content
  • Tags die op belangrijke plaatsen ontbraken
  • Onduidelijke structuur
  • Onduidelijke URL structuur
  • Titles & descriptions die ontbraken of niet ideaal waren
  • Ontbreken van canonieke url’s

Omdat het CMS ooit op maat was gemaakt en er weinig mogelijkheden waren om de site technisch volledige te optimaliseren hebben we een snelle SEO optimalisatie gedaan. Alhoewel niet alles technisch aangepast kon worden hebben we met relatief weinig inspanning een mooi resultaat behaald (Met verbeteringen van pagina 3 of hoger in Google naar de 1e pagina op belangrijke keywords!)

 

Voorbeeld SEO Parijs.nl
Google ontwikkeling Parijs.nl

 

Unieke content

Omdat heel veel content op de subsites duplicaat was hebben we dit flink opgeschoond en zijn er unieke teksten geschreven voor de vaste onderdelen binnen de subsites. Daarnaast hebben we een blog toegevoegd aan GaSamen en hebben we in een aantal maanden creatieve, relevante en SEO gerichte blogs geschreven die bijdroegen aan een verbeterde ranking op Google en andere zoekmachines.

 

Resultaat

Na vier maanden hebben we de algehele SEO positie met 13% verbeterd en hebben we voor sommige zwaarbevochten keywords maar liefst 42 posities zien stijgen. Dit lijkt misschien niet veel maar met een platform met tienduizenden bezoekers per dag betekent een stijging van 13% zeer veel extra boekingen. Kortom, een zeer geslaagde SEO optimalisatie ondanks de technische uitdagingen. Benieuwd naar wat wij voor jouw SEO positie kunnen betekenen? Vraag vrijblijvend de SEO scan aan.

Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Stephan de Graaf, strateeg bij en eigenaar van ZIGZAG Online.

Copyright 2018. ZIGZAG ONLINE is onderdeel van