Voor The White Smile company, een salon die tandenbleek behandelingen uitvoert doet ZIGZAG het beheer van de online advertentiecampagnes. Met beperkte marge en grote volumes is strak beheer van de campagnes enorm belangrijk.

Over The White Smile Company

The White Smile Company heeft 7 vestigingen verspreid over heel Nederland. AdWords is met 60% van de boekingen een belangrijke bron van verkeer voor The White Smile Company. Omdat de campagnes onvoldoende rendement opleverde is The White Smile Company klopte The White Smile Company bij ZIGZAG aan.

 

KPI’s en resultaten

We zagen dat na verschillende wijzigingen en optimalisaties in het verleden het gehele account achter begon te lopen. Na een uitgebreide analyse op zowel Google Analytics als het AdWords account hebben we een KPI framework bepaald. Hierin werden zaken als omzet, aantal conversies, CTR, kosten per conversie en uiteindelijk ook omzet in meegenomen.

 

TIP: Je Online Marketing budget berekenen? Probeer onze handige calculator!

 

De optimalisatie van de AdWords campagnes

Allereerst hebben we met een aantal kleine aanpassingen de meetbaarheid via Analytics een stuk inzichtelijker gemaakt. Ook in AdWords was er het nodige te doen. We zagen in het Adwords account was dat er een flink aandeel display vertoningen waren die niets toevoegde. Deze campagnes hebben we tijdelijk gepauzeerd en een deel van het Display budget naar overgeheveld. De echt grote stappen hebben we gemaakt in allerlei bodaanpassingen, geautomatiseerde AdWords scripts en door een andere biedstrategie toe te passen.

 

Resultaten

Dit alles heeft geleid tot een zeer mooi resultaat! Ondanks dat The White Smile Company in een agressieve markt zit hebben we de resultaten op KPI niveau behaald; de kosten per conversie zijn met 25% afgenomen en het aantal conversies flink toegenomen.

 

 

 

Wil je meer weten over deze case? Neem dan contact op met Stephan de Graaf, strateeg bij en eigenaar van ZIGZAG Online.

Copyright 2018. ZIGZAG ONLINE is onderdeel van